linneaahlberg!

Kategori: resor

Whoopwhoop

Så taggad! precis pratat med Nicole i telen, kollat resa för att hälsa på henne i Zurich (Schweis) kollat upp så jag får ledigt,flygg/buss osv så imorgon bokar jag förmodligen :)

ska bli kul att komma iväg. Dock sjukt nervös, jag ska liksom flyga själv!! men det löser sig :)

Gatebil norge

Hemma från sjukaste helgen i norge, bajamajor, ute dusch och sjukt mycket drägiga människor är egentligen inte min grej, men det funkade. känner mig otroligt sleten idag, fem nya blåmärken har jag fått med mig också..

London inlägg

Var ju ett tag sen jag var i london nu så jag tänkte att jag skulle ta och skriva lite om själva resan, affärer osv! hoppas ni kommer gilla det!

Ur ren shopping synpunkt så är london heaven! här kan man spendera vill jag lova, vilket vi också gjorde.. sjukt dyrt om man räknar i hopp alltsom allt, Dock ska det tilläggas att vi inte var speceillt "sparsamma" vi var ju liksom där för att lyxa till de och bränna pengar!

Vi bodde på Corus hotel Hyde park, väldigt bra läge om jag själv får säga det. 10 min från oxford street, vad mer kan en tjej begära? flyg plus hotel kosta 4088 kr, visst man kan säkert få en billigare london resa men man betalar ju lite för läget också. vi landade iallfall på gatwick airport och därifrån gick det så kallad"snabbtåg" direkt till victoria station london. därifrån tog vi taxi till vårt hotell tog cirka 10-15min. även fast vi bode väldigt nära till iprincip allt så tog vi taxi vart vi en skulle, haha vi kände oss som prinssesor när vi vinka in en taxi med fult med shoppingpåsar i händerna. taxi var väl inte det billigaste heller i varjefall inte om du ska åka såpass korta sträckor som vi gjorde, dom tar 2,4 pund för att börja resan. vilket motsvarar ungefär 30 spän, plus att det höjs beroende på tiden inte sträckan. dvs mkt traffik =dyrare.  men hellre vanlig taxi än cykel taxi, det var typ svindyrt, tror vi betalade mer än 400kr för att åka cirka 3 km.men dte var en upplevelse i sig. haha han som körde taxicykeln hade till och med högtlare och dunka svinhög musik så typ alla glode på oss.. sen släppte han cykeln så att den åkte rakt in en taxi men det var en annan femma.

shoppingen är sinnes, finns så mkt äffärer, man kan inte tro det är sant! mina personliga favorit affärer är newlook,misselfridge.dorthy perkins,la senza och river island. lätt dom bästa affärerna. och såklart vs men det är väldigt väldigt överskattat, dels för att det är väldigt urplockat, kan bero på att alla "kastar sig" över sakerna där, och tror att det är mkt bättre för att det  står victoria secret på grejna. föredrar PINK avdelningen för där finns det en hel del snygga tränings/myskläder. men om du ska köpa undisar så skulle jag rekomendera la sanza mkt billigare och mkt mkt mer trosor. skulle kunna gå där en hel dag och bara kolla, inredningen är så tjejig som den bara kan bli. förstår att killar kan goo nutts på oss tjejer när vi shoppar!

skulle rekomendera att shoppa senare på eftermiddagarna/kvällen då är det som minst folk på oxford och man slipper plöja sig egenom folkmassor för att få tag i en tröja. primark är inte att tänka på iallfall inte för mig och sandra, vi vände i dörren när vi såg alla galna människor och hur grymt rörigt det var där inne. döremot så åkte vi till Westfield shopping center, som har så mkt affärer att du i princip tappar bort dig själva. och där var det faktisk inte spceillt mkt folk på förmiddagen vilket var väldigt skönt.

Maten är dock ingen höjdare, ändå gick vi till lite dyrare ställen som steak house osv. men nej london är väl inte direkt känt för god mat! vart man än går så är det pommfrit, snacka om att man var trött på det, så det som var lätt godast var spaggetti och bolognes som vi åt på spagetthi house. och så tog vi en somrig efterätt med jordgubbar mascarpone och något gräddskum, smackade himelskt!

känns som jag typ klankar ner på london, men faktum är att jag älskar det! dock så räcker några dagar i storstaden för en lantis tjej som mig, det är så mycket utav allt.. man bör nog besöka det mer för det känns som man hinner med en bråkdel av vad staden egenlligen har att erbjuda.

måste bara få avsluta det är sjukt långa inlägget med att berätta om våran lilla utgång som slutade i kataståf. det började med att vi tog taxi till picadilly. var så mycket fulla männsikor att jag i princip vart rädd. vart iallfall indragna på en klubb och vi skulle såklart till högsta vångingen V.I:P som det så fint hette. trode jag skulle spy när jag kom upp, var inte alls så fint som jag hade föreställt mig, jag mer eller mindre fastnade i golvet pga av intorkad spritt som fanns på golvet.. vi drog direkt och han som ägde klubben tycket att det var förajligt att vi inte gillade klubben och skickade oss vidare på en anna klubb där vi stod som V.I.P. dom gillar antagligen svenska tjejer i london vad jag ha förstått. väl där fick gå för i kön, men kom vi in eller? oh nej vi hade ju inte högklackat! och man var tydligen tvungen att bära det på den här klubben. jag frågade om dom skämta med mig? men nej tydligen inte, drog med mig sandra och vi letade taxi. haha då kommer han som har klubben efterspringnas och säger att vi så klart får komma in. men vi var så arg att vi åkte hem och käka godis istället!  bittra svenska tjejer! förstår mig inte riktigt på londons nattklubbar. du måste i princip vara snygg för att få komma in.. här snackar vi inte, du duger som du är! just i den stunden så bara kände jag att borta bra men hema bäst!

Framme i london

Är framme och ligger typ helt döda på hotellrummet, sov inte speciellt många timmar inatt. Har gått lite på Oxford street och käkat dock inte speciellt kul att kolla i affärer med stora resväskor. Så vi ska duscha lite nu, fixa oss och påbörja shoppingen wiihoo :)

Arlanda

Har kommit fram till hotellet som typ ett gammalt flygplan, lite mysigt faktiskt :) ska sova lite nu och sedan upp och äta frukost vid fyra tiden, sedan ta flygbussen till arlanda för att checka in osv, kommer blogg när vi är framme i London på hotellet :)